Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2012 23:07 - Да му се не види!
Автор: shveik5 Категория: Други   
Прочетен: 966 Коментари: 0 Гласове:
8

Последна промяна: 27.12.2012 05:14


  Коледа е. Ако ти се иска да изчистиш грехове натрупани през годината, ако ти се ще да почнеш на чисто новата година, ако искаш и съвестта си да почистиш като забърсана черна  дъска, сега му е времето.Да ставаме добри в такива дни е традиция, все по-шумна с годините, явно че през другото време на годината ставаме все по-лоши. Но това не ни пречи сега, когато е времето за рестарт на съвестта да го направим ювелирно със съвсем малко усилие. Еуфорията е толкова завладяваща, че не отмина и мене. Въпреки, че чувството ни за собственост е като земното притегляне, силно, непреодолимо и постоянно, пред дилемата да дам или да не дам нямаше алтернатива! Явно е, че всички сме водени от идеята да дадем за да получим, като второто действие е винаги като едно на ум, независимо че е по-силната страна в церемонията. Но заради него се прави и първото- няма как...да го вземат дяволите! То е като двете страни на луната, едната е да блести и се вижда, другата е невидима, но винаги присъства като страна от характера й. Но писано е, че който дава, прави добро. Ето и аз съм се решил, имам малко, ще заделя, ще дам, ще направя добро.Но пък като се замисля, че този, на когото ще дам си няма какво да даде. Той пък тогава как да стори добро като няма нищо, което да даде.Нима нямащите, бедните, сиромасите не могат да правят добро?! Мислих доста, умувах дълго върху прозрението си  докато не реших и неговия проблем.Реших, че трябва да му се даде и той вече ще има.Желязна логика, нали. Реших, че ако аз му дам двадесет лева, той вече ще има двадесет лева.А после, после той с добро сърце  ще ми ги даде на мене за да може да направи и той добро,нали така. Хем простичко, хем фино - като уйски и бадем ще действаме в тандем.Така с двадесет лева и аз ще съм направил необходимото добро и той , нямащия нищичко ще е направил точно толкова добро колкото и аз. И Коледата ще е лека и светла, с изчистени съвести и на двамата ни! Ех, верно, че крие риска, ако не ми ги върне, ако реши да не прави добро.Но струвами се, че това ще си тежи вече на неговата съвест,  че това ще си е за негова сметка. Всъщност не , за моя сметка май! Хайде да си помисля още малко. Излиза, че да накараш някой да направи добро никак не било лесно! Трудни са хората...да му се не види! ------------------------------------------------------------------------------------------  Уйлям Шекспир- Венецианският търговец- Лихварят Шейлок      Отивам на вечеря, дъще моя.         Дръж ключовете! Но защо отивам?         Те канят ме, за да ме коткат само,         но аз ще ида, за да се натъпча         за сметка на тоз щедър християнин.
 





Гласувай:
8



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: shveik5
Категория: Други
Прочетен: 110910
Постинги: 22
Коментари: 110
Гласове: 2147
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930